A napló főszereplője:

Anya, Apa szemefénye, Mama, Papa büszkesége. Dédiknek a kis bogara, nem más ő, mint Dorcsi baba.

Dorcsi baba naplója

"Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, míg tényleg megnövök. Guggoljon ide mellém, ki nem csak hallani, de érteni akar, hogy közel legyen a szívdobogásunk." (Birtalan Ferenc: Míg megnövök)

Dorcsi baba

Lilypie Premature Baby tickers

Ennyi látogatóm volt eddig:

Free Counters

Vendégeim

Vendégeim

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • Babaruhadepo: Szia! Szeretném veled felvenni a kapcsolatot! Kérlek, hogy írj egy mailt a babaruhadepo@gmail.com-... (2010.11.13. 15:02) november 11.
  • LNiki: @Hajnika... :): Jól van Hajnika :D (2010.11.12. 17:05) november 2.
  • Hajnika... :): Tény hogy imádok babázni mert egy kis tündér.... de ennyire nem vagyok elvetemült, hogy játékgépez... (2010.11.12. 16:58) november 2.
  • LNiki: Szia! Örömmel tölt el, hogy a családon kívül más is olvasgatja a naplónkat. :) Az ostyalapot szala... (2010.09.13. 21:32) május 29. - A TORTA :D
  • mancsok: Szia! Gratulálok az oldalhoz nagyon tetszik. Az én kislányomat Dorkának hívják és ugyancsak a kede... (2010.09.13. 19:55) május 29. - A TORTA :D
  • Utolsó 20

május 29. - A TORTA :D

2010.05.29. 23:00 - LNiki

Mint korábban már írtam van egy szokás, ami szerint a kisbabák 1. szülinapi tortáját az anyukáknak, saját kezűleg illik elkészteniük. Na én ma belevágtam a sütésbe. :D Délben elkezdtem sütni a piskótalapot a tortához. Az első probléma ott kezdődött, hogy a recept szerint készítettem a piskótát, csak éppen nagyobb tortaformában, mint amit a receptben ajánlanak. Az enyém ugyanis 28cm-es. Szóval nagy lett és lapos :P Ezért kellett sütnöm mégegyet. A 8 tojásból 16 lett, ezért apáját lezavartam a boltba. :) A piskótalapok végül elkészültek, jól néztek ki, remélem finom is lesz. :D A vajas krém fincsi lett, bár a kakaó kicsit folyós lett benne, de ezt a piskóta jól magába is szippantotta. Aztán jött a Hulala. Ezzel ismét semmi gond nem volt, szuper lett mint mindig, ám elővigyázatosságból kevertem bele egy habfixáló port. Biztos, ami biztos alapon. Jól megkentem vele a piskótalapok oldalát és tetejét. Beraktam a hűtőbe és pihentettem 3 órát, hogy a tükörzselé és a krém nedvessége ne keveredjen össze. Megkentem a zselével, rásimítottam az  ostyalapot, majd ezt is lekentem a tükörzselével. A  művelet közben tetőtől-talpig ragacsos lettem.. :D de nem is én lennék, ha ez nem történt volna meg. Majd következett a díszítés, a hulalát megszíneztem piros ételfestékkel, habzsákba raktam és bumm.... a habzsák kiszakadt... :S Mivel ekkor már éjjel 1 óra volt, így gyors megoldást kellett találnom. A recept írója szerencsére adott egy jó tippet, miszerint egy üres porcukros zacsi is megteszi habzsák helyett. Igaza volt. :D Szuper lett. A végeredmény egy kissé zilált, itt-ott picit szépséghibás csokitorta, ami telis-tele van szeretettel!! A kisbabám első tortája! :) A konyha romokban, halomban áll a mosatlan edény, mindenfelé hulala van, a piros ételfesték szétcsapódott a padlón, olyan mintha vér folyt volna :D (bár az is folyt, mert a tojástartóval sikerült elvágni a kezem :D ... no comment), teljesen kimerültem...... de megérte! :)
 

Íme a tortakészítés menete lépésről-lépésre. :)
 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

 


 


 


 


 


 


 


 


 

 


 


 


 


 


 


 


 


 

 


 


 


 


 


 


 


 


 

 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://dorcsibaba.blog.hu/api/trackback/id/tr562041483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mancsok 2010.09.13. 19:55:05

Szia! Gratulálok az oldalhoz nagyon tetszik. Az én kislányomat Dorkának hívják és ugyancsak a kedevenc mesénk: Dora a felfedező. Láttam hogy a tesz-veszen rendelted a tortára az ostyalapot. Meg szeretném kérdezni hogy esetleg elárulnád ,hol találom meg az illetőt mert én is nagyon szeretném egy ilyen tortával meglepni Dorkámat.Nekünk ugyan csak december 24-én lesz a szülinapunk ,de már annyit kutattam ostyalap után de sehol nem találtam.Segítséged előre is köszönöm. További jó egészséget Dorcsi babának és persze a szüleinek is.

LNiki · http://dorcsibaba.blog.hu 2010.09.13. 21:32:50

Szia! Örömmel tölt el, hogy a családon kívül más is olvasgatja a naplónkat. :) Az ostyalapot szalaip nevű felhasználótól vettem a teszveszen. Ha írsz neki az egyik aukcióján keresztül, akkor biztos segít Neked. :) Nekem is egy netről választott kép alapján készítette el az ostyát, nagyon segítőkész, kedves eladó. :) Ha bármi kérdésed van még, akkor írj és szívesen segítek. :) Jó egészséget és további kellemes babázást kívánok Nektek! :) Niki


süti beállítások módosítása